Blog

Így küzdjünk az őszi depresszió ellen!

Az ősz beköszöntével több lesz a beborult/felhős időjárás és a nap rövidülése miatt csökken a napsütéses órák száma, mely a hangulatra is rányomhatja a bélyeget. Általánosan jelentkezhet depresszió, fáradtság és enerváltság, de tehetünk ellene! Ősszel a gyakori hidegfrontok következtében, akár több nap is eltelhet, hogy nem süt ki a nap. A fény hiánya miatt, szervezetünk a nyáron a megszokottól jóval kevesebb szerotonint termel, amely a jó közérzetért felelős.

Milyen ételeket fogyasszunk?

A szerotonin egy esszenciális aminosavból a triptofánból képződik, amely alaphelyzetben nincsen a szervezetben, de bevihetjük táplálékkal például: borsó, dió, mogyoró, burgonya, tej és tojás fogyasztásával. A szakemberek tanácsa szerint, hangulatjavító hatással bír, ha vacsorára az említett élelmiszereket tartalmazó ételeket esszük vagy lefekvés előtt magas kakaótartalmú csokoládét fogyasztunk.

A mozgás és a napfény kedvező hatásai

A szervezetben a szerotonin szintetizáláshoz a táplálékkal bevitt triptofán mellett a napfény is szükséges. Egy kiadós séta során bőven kapunk elegendő fényt ahhoz, hogy a hangulatjavító folyamat végbemenjen szervezetünkben. Akár az ebédidőben tett rövid séta is elég ahhoz, hogy a szerotonin-képződés beinduljon, de az ideális szerotoninszinthez több időt töltsünk a szabad levegőn, ezáltal elkerülve a depresszió lehetőségét.

Mesterséges szerotonin termelés

Sajnos valakinek nem mindig jut idő a hosszabb sétákra, túrákra, mely feltankolhatja a „napfénytartályaikat”, azoknak otthonukban segíthetnek a speciális 10 ezer lux fényerejű lámpák. Az egyik legolcsóbb tippünk a szervezetünk szerotonin termeléséhez a színes üvegű (nap)szemüvegek használata, melyek egy kis szemfényvesztéssel megtévesztve érzékeinket jó szolgálatot tehetnek hangulatunknak. A narancsszínű szemüvegek viselése erőt adnak számunkra, a zöldszínű szemüvegek nyugalmat árasztanak. A másik hasznos tipp hangulatunk javítására, hogy alakítsuk úgy napirendünket, hogy mindig jusson egy kis „énidő” magunkra: elmélyülten hallgass meg néhány zeneszámot vagy olvass el a legjobb költődtől egypár verset.

Bízunk benne tudtunk a hangulatodon javítani!

Forrás: www.webbeteg.hu

Ha úgy érzed, hogy te vagy szeretteid nyugodtabban alhatnátok a LifeMax segélyhívó és távfelügyeleti szolgáltatásával, akkor keress minket a 0680 81 82 18-as, ingyenesen hívható telefonszámunkon, vagy töltsd ki a kapcsolati űrlapunkat!

Célunk, hogy pánikbetegek számára telefonos segítséget nyújtsunk, a nap 24 órájában.

Pánikrohamok bármikor előfordulhatnak, és azok időtartama és intenzitása is változó lehet.
Amennyiben aggódsz a rohamok miatt, és szeretnéd, hogy mindig legyen kihez fordulnod, akkor töltsd le a SoulBuddy applikációt.
Ránk éjjel-nappal számíthatsz.
Töltsd le az appot és próbáld ki 30 napig ingyen!

A próbaidőszak lejárta után csak 990 Ft/hó.

Szeretnél olyan technikákat megismerni, amik segítenek a pánik elleni harcban?

Online tanfolyamokat és előadásokat készítettünk Neked, hogy megtalálhasd azokat a módszereket és technikákat, amelyek segítségével elindulhatsz a gyógyulás útján.
A Semmi Pánik tanfolyamain az elméleti tudás mellett olyan gyakorlati tanácsokat is megosztanak előadóink, amelyek segítségével hatékonyan tudod majd kezelni a mindennapok során jelentkező stresszt és szorongást.
Gyere, és találd meg a Neked szóló tanfolyamot!