Menü

Gyakran előforduló kérdések

Összegyűjtöttük Önnek a leggyakrabban ismételt kérdéseket a szolgáltatásunkkal és a készülékkel kapcsolatban. Olvassa el, mások mit kérdeztek a leggyakrabban és mit válaszoltunk. Ha ezek ellenére kérdései maradnának, vegye fel velünk a kapcsolatot. Ingyenesen hívható telefonszámunk: (0680) 81-82-18.

Mi számít vészhelyzetnek?

Milyen helyzetben nyomhatom meg az SOS gombot? Csak életveszély esetén? Milyen segítség érkezik?

Szolgáltatásunk elsősorban egészségügyi vészhelyzetekre lett kialakítva, de célunk az általános biztonságérzet növelése. Az SOS gomb megnyomását követően diszpécserünk minden esetben kikérdezi az ügyfelet a vészhelyzet jellegéről, és ennek alapján értesíti a segítségnyújtásra alkalmas szereplőket, legyen az a mentőszolgálat, orvosi ügyelet, tűzoltóság, rendőrség, polgárőrség, egy hozzátartozó, stb.

Vannak a szolgáltatásnak földrajzi határai?

Működik a készülék, ha magammal viszem a boltba vagy a piacra? Külföldi nyaralás alatt is igénybe vehető a szolgáltatás?

A készülék minden olyan területen működőképes, ahol van mobil lefedettség (térerő), tehát szolgáltatásunkat gyakorlatilag az ország bármely pontján tudjuk biztosítani. A LifeMax szolgáltatása csak Magyarország területén elérhető. Részletekért lásd az ÁSZF 2.5. bekezdését .

Hogyan tudom lemondani a szolgáltatást?

Van bármiféle „hűségidő”? Mi történik, ha meggondolom magam, vagy már nincs szükségem a szolgáltatásra?

A felmondási szándékot írásban kell jelezni felénk (akár e-mailben, akár postai úton). A rendes felmondási idő 15 nap, mely a díjjal fedezett időszak végére szólhat. Hűségidő nem tartozik a szolgáltatáshoz, és a megrendelőt megilleti a törvény által biztosított indoklás nélküli elállás joga a készülék kézhezvételétől számított 14 napig. Ezt követően egy négy hónapos periódus következik, melynek során a megrendelő nem élhet a felmondási jogával.

Fizetnem kell külön a segítségnyújtásért?

Van külön díja a vészhelyzeti riasztásnak? Ki állja a mentéskor felmerülő esetleges költségeket?

A LifeMax szolgáltatása csak a segítség értesítésére terjed ki, az életmentésre és egyéb segítségnyújtásra nem. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás részeként fedezzük a készüléken keresztül leadott minden vészjelzés, és a diszpécsereinkkel zajló összes beszélgetés költségeit (percdíjak, adatforgalmi díjak). Azonban a segítségnyújtó szervezetek (mentők, tűzoltók, stb.) esetleges költségei a szerződő felet terhelik.

Mit tartalmaz az egyszeri belépési díj?

Miért kell belépési díjat is fizetnem a szolgáltatás díja mellett?

A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a segélyhívó készülék, melyet a szolgáltató biztosít 0 Ft-os bérleti díj mellett. Új kedvezményezett rendszerbe rögzítésekor szükséges a készüléket az ügyfél adataihoz módosítani és aktiválását elvégezni. A szolgáltatás megkezdése gondos adminisztrációt igényel részünkről, hiszen fel kell vennünk a kedvezményezett összes egészségügyi adatát, teljes kórelőzményét, és az értesítendő személyek elérhetőségeit is, majd mindezt be kell vinnünk adatbázisunkba.

Töltés közben is működik a LifeMax készülék?

Hogyan tölthető a vészjelző? Mennyi idő alatt merül le?

A készüléket a dokkolóba helyezve lehet tölteni, így töltés közben csak helyhez kötve lehet használni. Az akkumulátor 3-4 napot bír egy feltöltéssel, de javasoljuk a naponta vagy kétnaponta való töltést. A készülék átlagosan 3-4 óra alatt töltődik fel, amikor eléri a 100%-ot, 3 sípoló hanggal jelez. Ha a töltöttségi szint 20% alá esik, a készülék jelez a diszpécsernek, aki kapcsolatba lép a kedvezményezettel, hogy töltse fel az eszközt. Töltésre helyezéskor a készülék újraindul biztonsági okokból, ezért diszpécser kapcsolat alatt ne helyezzük töltöre.

A készülékről és annak működéséről további információ itt olvasható .

Mi történik, ha véletlen megnyomódik a gomb?

Jelzi a készülék, ha vészjelzést adtam le?

Vészjelzés leadásához 3 mp-ig kell nyomva tartani az SOS gombot. A sikeres segélyhívást sípoló hang és rezgés jelzi. Ezután a diszpécser látja a vészjelzést és kapcsolatot teremt a készülékkel, majd megkérdezi, hogy mi történt. A véletlen vészjelzések miatt nincs ok aggodalomra, hiszen az semmilyen plusz költséggel nem jár a megrendelő számára, és az eszközzel egyébként is javasolt havonta tesztjelzést végrehajtani.

A készülékről és annak működéséről további információ itt olvasható .

Hogyan viseljem a készüléket?

Mekkora a készülék? Tudom kényelmesen magamon hordani?

A készülék apró mérete (6 x 4,5 cm) és könnyű súlya miatt kényelmesen viselhető akár a csuklón óraként (karpántunk segítségével), övre csatolva (övcsipeszünkkel kiegészítve), vagy nyakba akasztva is. Mivel a készülék vízálló, így zuhanyzás közben sem kell levenni, sőt a beépített elesésérzékelő miatt kimondottan javasoljuk a folyamatos viselését.

Miért több a LifeMax szolgáltatása egy telefonnál?

Mivel kapok többet, mint ha közvetlenül a mentőket hívnám egy telefonról?

Vészjelzés esetén a LifeMax diszpécsere azonnal a segítségnyújtó szervek rendelkezésére tud bocsátani minden olyan részletet, amely létfontosságú lehet a kedvezményezett szempontjából. Ilyenek például a szedett gyógyszerek, az ismert krónikus betegségek, de akár a biztonságos, károkozás nélküli bejutás biztosítása is (az ajtó betörése helyett értesíti a kulccsal rendelkező személyt, vagy megadja a  biztonsági zár kódját, stb.), továbbá a hozzátartozók is azonnal értesülnek a vészhelyzetről. Emellett a szolgáltatás lélektani hatása sem elhanyagolható: a karnyújtásnyira lévő segítő emberi hang, akit bármikor felhívhat, visszaadja a biztonságérzetet az egyedül élő kedvezményezett számára.

Hogyan történik egy segélyhívás kezelése?

A diszpécserek hogyan segítenek, ha bajba kerültem?

A Lifemax Diszpécserközpont napi 24 órában fogadja a készülékekről kezdeményezett jelzéseket. Manuálisan a készüléken található sos gomb megnyomásával kezdeményezhető vészjelzés, továbbá az elesés, készülékkel való kapcsolatmegszűnés, 20%-os töltöttségi szint alá eséskor vagy aktív geokerítés esetén automatikusan küldi a vészjelzést a készülék a GPS koordinátákkal együtt.

A készüléktől érkező jelzés fogadásával egyidejűleg a Diszpécserközpont az ügyfelet azonosítja, és a diszpécser szoftver megjeleníti az ügyfélről az általa korábban megadott információkat, majd a diszpécser a lehető leghamarabb kapcsolatot teremt a készülékkel.

Amennyiben intézkedés szükséges, a diszpécser értesíti a veszélyhelyzet elhárítására jogosult szervet (orvosi ügyelet, mentők, rendőrség, tűzoltóság, stb.) vagy személyt. Értesíti a megjelölt kulcsos embert (ez a személy rendelkezik pótkulccsal az ellátott lakásához, megadása nem kötelező), valamint a megrendelő által korábban megadott természetes személyek (értesítendő személyek) közül az elsőként elérhetőt tájékoztatja az eseményekről.

Mi az elesés érzékelő?

A segélyhívó készülékbe van egy beépített szenzor, amely érzékeli a hirtelen helyváltozást, ennek köszönhetően a viselőjének elesésekor automatikusan jelzést küld a készülék a LifeMax Diszpécserközpontba. A készülék a nagy lendületű elesést képes érzékelni, a kisebb vagy lassabb elesés esetén jelzés elmaradhat.

Mi a geokerítés és mikor hasznos?

Ha a kedvezményezett esetében demencia vagy más betegség okán fennáll az eltévedés, elbarangolás esélye, akkor érdemes beállítani, mely plusz költséggel nem jár. Lényege, hogy a megadott területről (pl: lakás 200m sugarú köréből) való kilépéskor jelzést küld automatikusan a Diszpécserközpontba, mutatva a tartózkodási helyet, így a segítséget könnyen oda tudja a diszpécser irányítani.

Hogyan jut be a segítség a lakásba?

A lakásba a segítség bejutásának egy módja, ha rögzítésre kerül egy ún. kulcsos személy, olyan személy, aki rendelkezik lakáskulccsal a kedvezményezett lakásához. Egy másik lehetőség, ha számkódos zárbetétre cseréljük le a lakás bejárati ajtaján a zárakat. Vészhelyzet esetén a diszpécser rögzített vonalon megadja a mentőknek, vagy egyéb hatósági szerveknek a kódot, így azok betudnak jutni a lakásba. Kulcsos személy vagy számkódos zárbetét hiányában is bejut a segítség életveszély esetén, ez esetben az ajtót felfeszíti az eljáró hatóság.

Biztonságos egy számkódos zárbetét?

Nem lehet visszaélni a lakásba való bejutással?

Ügyfeleink minden adatát a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelően kezeljük, csak valós vészhelyzet esetén adjuk meg a bejutáshoz szükséges információkat, kizárólag a mentéshez kiérkező személyeknek. A partnerünk által forgalmazott és beszerelt zárbetétek teljes mértékben biztonságos megoldást jelentenek az ingatlanba való bejutás szempontjából. Bővebb információ itt olvasható .

Ki a kedvezményezett?

Az a személy, aki használja a szolgáltatást.

Megbízható cég a Lifemax Egyesület?

Milyen cég a Lifemax Egyesület? Ki áll a LifeMax szolgáltatás mögött?

A LifeMax szolgáltatást biztosító Lifemax Egyesület a Baptista Tevékeny Szeretet Misszió  nonprofit csoportosulásához tartozik. Küldetésünknek tekintjük, hogy tovább bővítsük szolgáltatásaink körét, melyekkel azoknak segíthetünk, akik a leginkább rászorulnak. Azért hoztuk létre a LifeMax-et, hogy visszaadjuk az egyedül élő, idős, vagy beteg embereknek az otthon biztonságát. Mert hiszünk benne, hogy az önálló életvitel megtartása, és méltó módon leélni az életünk utolsó éveit nemcsak lehetséges, de mindenkinek kijár.

Oldal tetejére Széchenyi 2020